Cz. III
Ewaluacja programu
Ewaluacja ma na celu sprawdzenie, czy działania były skuteczne, czy osiągnięto zamierzone cele.
Powinna zakończyć się sporządzeniem sprawozdania
zawierającego ocenę, wnioski i propozycje do przyszłych
działań oparte na wynikach i ich interpretacji.
- Ewaluacji będzie podlegać:
- atrakcyjność programu dla ucznia
- atrakcyjność i skuteczność metod i form pracy w osiąganiu celu
- tematyka zajęć
- atmosfera w trakcie zajęć
- wykorzystanie czasu pracy, tempo pracy
- Przykładowe formy ewaluacji
- anonimowe ankiety
- formy graficzne (np. kwiat ewaluacyjny)
- testy i zadania skierowane do uczniów, wymagające praktycznych umiejętności
- tabele ewaluacyjne
- konkursy
- zgaduj - zgadule, zagadki, krzyżówki
ANKIETA DLA UCZNIÓW - PRZYKŁAD
- ocena w skali 1-6
- Jak oceniasz swoją wiedzę ekologiczną?
- W jakim stopniu wykorzystałeś zdobytą wiedzę ekologiczną i umiejętności w zadaniach, zabawach, wywiadach, ćwiczeniach i w życiu codziennym?
- W jakim stopniu pomógł Ci nauczyciel zrozumieć zagadnienia?
- Czy realizowane tematy były trudne?
- Oceń atrakcyjność, ciekawość tematyki zajęć?
- ankieta
Zaznacz strzałką pod wybranym rysunkiem swoje ustosunkowanie do zajęć