Dzien bez kupowania - konferencja prasowa Polskiej Zielonej Sieci [24.11]
24 listopada[1] to Dzień Bez Kupowania. Dzień ten obchodzimy w bardzo prosty sposób – ograniczając zakupy. Jego istotą nie jest utopijna wersja świata, w którym się nie konsumuje; jest on raczej pretekstem do refleksji nad naszymi nawykami konsumenckimi.Świadoma i zrównoważona konsumpcja to nabywanie dobór i usług, które zaspokajają nasze podstawowe potrzeby do życia, ale również podnoszą jego standard. Jej kluczowym założeniem jest minimalizacja zużycia nieodnawialnych surowców naturalnych, redukcja wytwarzanych odpadów i zanieczyszczeń oraz odpowiedzialność społeczna.
Każdy z nas jest konsumentem; konsumujemy bez względu na kraj pochodzenia, kulturę, religię czy wiek i robimy to praktycznie codziennie. Świadomy konsument zdaje sobie sprawę jaką silę oddziaływania mają jego zakupy na otaczający go świat. Odpowiedzialny konsument natomiast, to taki, który mając tę świadomość dokonuje wyborów konsumenckich biorąc pod uwagę ich skutek środowiskowy oraz społeczny. To na nas, konsumentach, spoczywa odpowiedzialność za kształt świata, w którym żyjemy, i w którym będą żyły nasze dzieci.
Polska Zielona Sieć serdecznie zaprasza Państwa na konferencję prasową z okazji Dnia Bez Kupowania[2].
Spotkanie odbędzie się 24 listopada
o godzinie 11.00 w biurze Polskiej Zielonej Sieci
Kraków, ul. Sławkowska 26a (oficyna)
Opowiemy Państwu o zasadach zrównoważonej konsumpcji, przedstawimy nasze programy edukacyjne, zaprezentujemy Państwu szokującą wystawę plakatów „To jest PYCHA – 7 uczynków konsumenckich”, a wszystko to przy kawie i herbacie z certyfikatem Fair Trade!
Więcej informacji na stronie www.ekonsument.pl
Kontakt:
Małgorzata Krzystkiewicz
g.krzystkiewicz@zielonasiec.pl
tel: 012-431 28 18
[1] Corocznie obchodzony w Europie w ostatnią sobotę listopada.
[2] Spotkanie realizowane jest w ramach kampanii Polskiej Zielonej Sieci „Kupuj Odpowiedzialnie!” na rzecz zrównoważonej konsumpcji, której celem jest kształtowanie postawy proekologicznego konsumenta wśród młodzieży. Kampania realizowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu „Środki Przejściowe” 2004.