Helena Norberg-Hodge, Todd Merrifield, Steven Gorelick, Powrót gospodarki żywnościowej do korzeni. Lokalne alternatywy wobec globalnego przemysłu rolnego (BZB 52)
Znakomita książka krytykująca proces globalizacji na przykładzie przemysłu rolno-spożywczego oraz wskazująca alternatywy wobec patologii związanych z "nowoczesnym rolnictwem". Autorzy wskazują, jak wiele problemów społecznych i ekologicznych... »O globalizmie na spokojnie (BZB 50)
Ta książka to pokłosie konferencji "Globalizacja, globalizm i antyglobalizm" (22.5.2002, Instytut Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego). Prezentowane na niej referaty powstały podczas cyklicznego seminarium... »Łukasz Konsor, "Antyglobalizm" - charakterystyka idei (BZB 49)
Jest to studium nad ruchem antyglobalistycznym, gdzie - poza genezą i kontestacją ruchu - mamy przedstawione również jego propozycje alternatywne. Jest to licencjacka praca dyplomowa napisana pod... »Ekologiczna Mapa Krakowa
Na Mapie zaznaczono lokalizację niektórych podmiotów wybranych ze strony Wirtualnych Targów Ekologicznych www.krakow.targi.eco.pl . Pod tym adresem można znaleźć więcej informacji dotyczących instytucji zamieszczonych na Mapie oraz... »Ewa Gajuś-Lankamer, Anna Maria Wójcik, Małgorzata Grodzińska-Jurczak, Człowiek a środowisko. Program edukacji ekologicznej w gimnazjum (BZB 44)
Program opracowany w oparciu o podstawy programowe ścieżki edukacyjnej Edukacja ekologiczna w gimnazjum. Jego myślą przewodnią jest ukazywanie wpływu różnorodnej działalności człowieka na środowisko przyrodnicze (z głównym naciskiem na ścisłe... »Małgorzata Grodzińska-Jurczak, Marta Tarabuła-Fiertak, Co każdy uczeń ze śmieciami robić powinien? Zestaw ćwiczeń dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów (BZB 43)
Zestaw ćwiczeń dotyczących problematyki odpadów komunalnych pogrupowanych tematycznie w trzech rozdziałach obejmujących problematykę ilości i rodzajów wytwarzanych odpadów komunalnych, metod ich unieszkodliwiania, gospodarowania odpadami w miastach... »Małgorzata Grodzińska-Jurczak, Marta Tarabuła-Fiertak, Co każdy uczeń ze śmieciami robić powinien? Zestaw scenariuszy zajęć dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów (BZB 42)
Zestaw ćwiczeń dotyczących problematyki odpadów komunalnych pogrupowanych tematycznie w trzech rozdziałach obejmujących problematykę ilości i rodzajów wytwarzanych odpadów komunalnych, metod ich unieszkodliwiania, gospodarowania odpadami w miastach... »Małgorzata Grodzińska-Jurczak, Katarzyna Nieszporek, Marta Tarabuła-Fiertak, Co warto przedszkolakom o środowisku naturalnym opowiedzieć? Scenariusze zajęć dla sześciolatków (BZB 41)
Zestaw scenariuszy dotyczących zagadnień środowiskowych obejmujących m.in. zagadnienia ochrony gatunkowej zwierząt i roślin, dokarmiania zwierząt w zimie, gospodarki wodno-ściekowej oraz rolnictwa ekologicznego. Obok celu zajęć, celów operacyjnych,... »Małgorzata Grodzińska-Jurczak, Marta Tarabuła-Fiertak, Co przedszkolak ze śmieciami robić powinien? (BZB 40)
Jest to zestaw oryginalnych, bardzo bogato ilustrowanych ćwiczeń opisujący zagadnienia odpadów komunalnych, od wytworzenia śmieci w domu przez ich segregację, recykling, kompostowanie aż po inne metody utylizacji. Adresowany jest do zerówkowiczów.... »Masa Krytyczna
Ty i twój rower macie być w piątek o godz. 18 na krakowskim Rynku pod pomnikiem Adasia!początek wstecz 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 dalej koniec