Oszczędź sobie – zatrzymaj dobrą energię!
Klimat Ziemi jest wypadkową bardzo wielu zmiennych, które wpływają na stan równowagi niezależnie od siebie, bądź też nawzajem się potęgując. Kierunki zmian bywają zaskakujące – nie jesteśmy w stanie ich przewidzieć. Wiemy tylko tyle, że klimat cechuje, oprócz efektu domina, bardzo długa droga hamowania... Wśród ludzi wciąż jednak charakterystyczna jest postawa chowania głowy w piasek. Mówimy: Hmm, poważna sprawa, ktoś musi coś z tym zrobić. Ktoś – czyli kto?
Miesięcznik AGH „BIS” i Inicjatywa na rzecz Społeczeństwa Zrównoważonego, wraz z Miasteczkiem Studenckim AGH, rozpoczęły pierwszą w Krakowie kampanię edukacyjną Oszczędź sobie. Zatrzymaj Dobrą Energię. Kampania skierowana jest do studentów – mieszkańców Miasteczka Studenckiego, czyli ludzi młodych i otwartych na wiedzę.
Kampania łączy w sobie trzy aspekty:
Ekologiczny – zachęcanie studentów do działań ograniczających emisję CO2, by w ten sposób przyłączyć się do globalnych inicjatyw na rzecz powstrzymania ocieplenia klimatu.
Etyczny – budzenie globalnej świadomości i odpowiedzialności za nasze działanie wobec obecnych i przyszłych pokoleń zamieszkujących Naszą Wspólna Planetę.
Finansowy – inspirowanie do oszczędzania zarówno energii jak i pieniędzy (obniżając zużycie energii studenci mogą powstrzymać wzrost opłat za akademik!). Tym aspektem szczególne zainteresowane są władze Miasteczka, które finansują naszą kampanię!
Celem akcji jest pokazanie, że jesteśmy częścią i twórcą globalnego ładu. Chcemy przekonać, że każdy z nas może „poprawić klimat” nic nie tracąc, nie ponosząc dodatkowych kosztów finansowych, a wręcz przeciwnie – obniżając je – mówi koordynatorka kampanii Nina Józefina Bąk. W kampanii tradycyjnie wykorzystane zostały ulotki i plakaty. Ulotki pełnią rolę poradników instruujących jak kreatywnie oszczędzać energię oraz jak sprawić, by opłata za akademik nie podniosła się w przyszłym roku! Taki poradnik znalazł się w każdym z 4 tys. studenckich pokoi. Na stronie internetowej kampanii każdy znajdzie praktyczne porady o tym „jak oszczędzać”, a także wiele ciekawostek, które pozwolą mu zgłębić temat i poszerzyć wiedzę (www.bis.agh.edu.pl/energia). Najbardziej dynamicznym elementem kampanii będzie tzw. „energetyczna rywalizacja” pomiędzy mieszkańcami poszczególnych akademików. Porównując statystyki i zmiany w zużyciu prądu pomiędzy poszczególnymi akademikami (przed i po kampanii) – nagrodzimy domy studenckie, które najlepiej zrealizowały plan oszczędnościowy. Mieszkańcy akademika, który wygra będą mogli uwolnić ową zatrzymaną energię na wielkiej energetycznej imprezie w Klubie Studio.
Będzie to pierwsza tego typu kampania na AGH, dlatego organizatorom zależy na tym, by ograniczyć ilość tematów i skupić się na wybranym zagadnieniu. Docelowo planujemy stworzyć cykl kampanii, które będą dostarczać wiedzę odnośnie kolejnych obszarów życia codziennego, w których niewielkie zmiany mogą przyczynić się do poprawy stanu środowiska naturalnego i wzrostu jakości naszego życia.
Póki co apelujemy: „Oszczędź sobie. Zatrzymaj Dobrą Energię”
Miesięcznik AGH „BIS” i Inicjatywa na rzecz Społeczeństwa Zrównoważonego, wraz z Miasteczkiem Studenckim AGH, rozpoczęły pierwszą w Krakowie kampanię edukacyjną Oszczędź sobie. Zatrzymaj Dobrą Energię. Kampania skierowana jest do studentów – mieszkańców Miasteczka Studenckiego, czyli ludzi młodych i otwartych na wiedzę.
Kampania łączy w sobie trzy aspekty:
Ekologiczny – zachęcanie studentów do działań ograniczających emisję CO2, by w ten sposób przyłączyć się do globalnych inicjatyw na rzecz powstrzymania ocieplenia klimatu.
Etyczny – budzenie globalnej świadomości i odpowiedzialności za nasze działanie wobec obecnych i przyszłych pokoleń zamieszkujących Naszą Wspólna Planetę.
Finansowy – inspirowanie do oszczędzania zarówno energii jak i pieniędzy (obniżając zużycie energii studenci mogą powstrzymać wzrost opłat za akademik!). Tym aspektem szczególne zainteresowane są władze Miasteczka, które finansują naszą kampanię!
Celem akcji jest pokazanie, że jesteśmy częścią i twórcą globalnego ładu. Chcemy przekonać, że każdy z nas może „poprawić klimat” nic nie tracąc, nie ponosząc dodatkowych kosztów finansowych, a wręcz przeciwnie – obniżając je – mówi koordynatorka kampanii Nina Józefina Bąk. W kampanii tradycyjnie wykorzystane zostały ulotki i plakaty. Ulotki pełnią rolę poradników instruujących jak kreatywnie oszczędzać energię oraz jak sprawić, by opłata za akademik nie podniosła się w przyszłym roku! Taki poradnik znalazł się w każdym z 4 tys. studenckich pokoi. Na stronie internetowej kampanii każdy znajdzie praktyczne porady o tym „jak oszczędzać”, a także wiele ciekawostek, które pozwolą mu zgłębić temat i poszerzyć wiedzę (www.bis.agh.edu.pl/energia). Najbardziej dynamicznym elementem kampanii będzie tzw. „energetyczna rywalizacja” pomiędzy mieszkańcami poszczególnych akademików. Porównując statystyki i zmiany w zużyciu prądu pomiędzy poszczególnymi akademikami (przed i po kampanii) – nagrodzimy domy studenckie, które najlepiej zrealizowały plan oszczędnościowy. Mieszkańcy akademika, który wygra będą mogli uwolnić ową zatrzymaną energię na wielkiej energetycznej imprezie w Klubie Studio.
Będzie to pierwsza tego typu kampania na AGH, dlatego organizatorom zależy na tym, by ograniczyć ilość tematów i skupić się na wybranym zagadnieniu. Docelowo planujemy stworzyć cykl kampanii, które będą dostarczać wiedzę odnośnie kolejnych obszarów życia codziennego, w których niewielkie zmiany mogą przyczynić się do poprawy stanu środowiska naturalnego i wzrostu jakości naszego życia.
Póki co apelujemy: „Oszczędź sobie. Zatrzymaj Dobrą Energię”
tekst:Nina Józefina Bąk
Biuletyn Informacyjny Studentów AGH „BIS”
Inicjatywa na rzecz Społeczeństwa Zrównoważonego
NinaJozefinaBak@gmail.com
tel. 0 501 142 107
www.bis.agh.edu.pl/energia
Biuletyn Informacyjny Studentów AGH „BIS”
Inicjatywa na rzecz Społeczeństwa Zrównoważonego
NinaJozefinaBak@gmail.com
tel. 0 501 142 107
www.bis.agh.edu.pl/energia