From ZieloneBrygady

(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 10:11, 26 cze 2007 (edytuj)
Agnieszka (Dyskusja | wkład)

← Poprzednia edycja
Aktualna wersja (10:26, 26 cze 2007) (edytuj)
Agnieszka (Dyskusja | wkład)

 
Linia 1: Linia 1:
-'''Ekoznaki''' to symbole graficzne z krótką informacją o cechach produktu, wykorzystywane do oznaczania towarów, które wyróżniają się wśród innych mniejszą presją na środowisko przyrodnicze. Ekoznaki, wskazując produkty, które spełniają wymagania ochrony środowiska, pomagają w wyborze podczas zakupów w sklepie. Dają konsumentom broń do ręki – ukierunkowują strumień ich pieniędzy na proekologiczne inwestycje. Klient świadomie wybierając [[Ekoznakowanie|ekoznakowane]] produkty, kształtuje popyt (a więc wpływa na podaż) i zaczyna mieć wpływ na poprawę stanu środowiska.+'''Ekoznaki (znaki ekologiczne)''' to symbole graficzne z krótką informacją o cechach produktu, wykorzystywane do oznaczania towarów, które wyróżniają się wśród innych mniejszą presją na środowisko przyrodnicze. Ekoznaki, wskazując produkty, które spełniają wymagania ochrony środowiska, pomagają w wyborze podczas zakupów w sklepie. Dają konsumentom broń do ręki – ukierunkowują strumień ich pieniędzy na proekologiczne inwestycje. Klient świadomie wybierając [[Ekoznakowanie|ekoznakowane]] produkty, kształtuje popyt (a więc wpływa na podaż) i zaczyna mieć wpływ na poprawę stanu środowiska.
-źródło: Maria Huma, Małgorzata Krzystkiewicz, <i>Kupuj odpowiedzialnie - Twoje pieniądze kształtują świat!</i>, Polska Zielona Sieć, Kraków 2007+źródło: Maria Huma, Małgorzata Krzystkiewicz, ''Kupuj odpowiedzialnie - Twoje pieniądze kształtują świat!'', Polska Zielona Sieć, Kraków 2007
[[kategoria:ekosłownik]] [[kategoria:ekosłownik]]

Aktualna wersja

Ekoznaki (znaki ekologiczne) to symbole graficzne z krótką informacją o cechach produktu, wykorzystywane do oznaczania towarów, które wyróżniają się wśród innych mniejszą presją na środowisko przyrodnicze. Ekoznaki, wskazując produkty, które spełniają wymagania ochrony środowiska, pomagają w wyborze podczas zakupów w sklepie. Dają konsumentom broń do ręki – ukierunkowują strumień ich pieniędzy na proekologiczne inwestycje. Klient świadomie wybierając ekoznakowane produkty, kształtuje popyt (a więc wpływa na podaż) i zaczyna mieć wpływ na poprawę stanu środowiska.

źródło: Maria Huma, Małgorzata Krzystkiewicz, Kupuj odpowiedzialnie - Twoje pieniądze kształtują świat!, Polska Zielona Sieć, Kraków 2007