Strona główna 

ZB nr 2(32)/92, luty '92

PRZYJĄĆ BEZPIECZNĄ POZYCJĘ Z DALA OD OSTRYCH PRZEDMIOTÓW

Chciałbym poinformować czytelni- ków ZB, czego uczą mnie w szkole.

PYTANIE ZE SPRAWSZIANY WIDOMOŚĆI Z PIERWSZEGO PÓŁROCZA Z P.O
Pytanie nr 1: Wymień cztery pojemniki z materiałem wybuchowym zaliczane do broni klasycznej.
Pytanie nr 2: Podaj różnicę w rażeniu między bombą atomową a neutronową.
Pytanie nr 3: Jaka reakcja zachodzi w trzeciej fazie bomby trójfazowej?
Pytanie nr 4: Wymień czynniki rażenia broni atomowej i podaj rozkład procentowy według mocy rażenia.
Pytanie nr 5: Podaj nazwy dwóch środków ogólnotrujących i podaj trzy cechy charakterystyczne.
Pytanie nr 6: Podaj nazwy trzech środków ogólnotrujących produkowanych po II wojnie światowej.
Pytanie nr 7: Scharakteryzuj riketsję i wymień jedną chorobę, którą powoduje (patrz dział pt. "broń biologiczna")
Pytanie nr 8: Scharakteryzuj napalm.
Pytanie nr 9: Wymień trzy składniki mieszaniny termitowo - elektronowej.

Ku mojemu szczęściu "profesor"(?) nie podał dziesiątego pytania, bo wypadłbym przez okno, gdyż po dziewiątym zwijałem się na parapecie (oczywiście przenośnia).

Ciekawe co sądzą o tym inni ludzie?

Klasówka rozśmieszyła mnie, gdyż ostatnio moje poglądy na życie stają się pacyfistyczne i z lekka anarchistyczne. Niektórzy najchętniej posłaliby mnie do psychiatry, ponieważ próbuję zostać wegetarianinem.

Jest jednak coś pożytecznego w mojej szkole. Na lekcji chemii dowiedziałem się, że do spalenia jednego kilograma węgla zostanie zużyte około 1,9 m3 tlenu. Eureka!

Piotr Śliwka




ZB nr 2(32)/92, luty '92

Początek strony