NIERZĄDNICA OBNAŻONA 

     Zapewne każda gospodyni domowa zna z reklam telewizyjnych 
firmę Procter and Gamble, producenta takich doskonałości jak 
Ariel, Old Spice, Tide, Crest itp. Nie wszyscy jednak znają tego 
molocha z drugiej strony, "od kuchni". Obrońcy praw zwierząt jak 
i inne podobne im organizacje doskonale wiedzą, że Procter and 
Gamble produkując swoje tak wspaniałe produkty, testuje je na 
zwierzętach. Każdy z nas zapewne wie jak te testy kończą się dla 
tych niewinnych stworzeń. Ludzie, którym nie jest obojętny los 
tych zwierząt zaprzestali kupować produkty tej firmy. 

Jednak z radością muszę zawiadomić, że do tej nielicznej grupy 
dołączyła dość duża rzesza innych osób. Ten gigant mydła i 
żywności wydaje w USA rocznie na reklamę telewizyjną 600 mln 
dolarów. Obecnie część telewidzów amerykańskich może na ekranach 
swoich odbiorników oglądać antyreklamę kawy Folgers. Film 
pokazuje jak w trakcie napełniania filiżanki kawą Folgers kawa 
zmienia się w krew. Ten szokujący film zniechęcił do picia kawy 
Folgers dużą liczbę osób. Ta antyreklama jest elementem kampanii 
prowadzonej przez organizację "Sąsiad dla sąsiada", która 
oskarża Procter and Gamble o to, że poprzez kupowanie w 
Salwadorze ziarna kawowego finansuje wojnę w tym kraju. 
Antyreklamę tę udało się wyemitować w Waszyngtonie i Cincinatti 
(gdzie Procter and Gamble ma swój zarząd) jak również w Nowym 
Orleanie i Kansas City (gdzie znajdują się palarnie kawy tej 
firmy). Jak widać "nierządnica", którą bez wątpienia jest 
Procter and Gamble, powoli zostaje obdzierana z pięknych szat, 
które ją zdobią. Mam nadzieję, że w niedługim czasie te piękne 
szaty zostaną zdarte całkowicie i cały świat zobaczy zgniliznę, 
która się pod nimi kryje. Proszę wszystkich ludzi, którzy mają 
szczere serca i choć trochę kochają przyrodę, a przede wszystkim 
zwierzęta - 

NIE KUPUJCIE PRODUKTÓW FIRMY PROCTER AND GAMBLE. 
(wg Consumer Currents 143/92) 

Robert Michalski 
9 Maja 5/65, 70-136 Szczecin 

Do spisu