Strona główna |
NOTATKA Z LEKCJI
Trwa właonie lekcja biologii o odruchach warunkowych i bezwarunkowych. Po omówieniu odruchu kolanowego, pani zaczyna wspominaa: "Pamietam, jak byłam na studiach i robi3am doowiadczenia na ?abach dotycz1ce w3aonie odruchów warunkowych. Odcina3o sie ?abie g3owe i wieszano jej tu3ów na sznureczku. Zostawiliomy rdzen kregowy, bo jego usuniecie by3oby dla niej nieprzyjemne". - "No tak, do obcinania g3ów ?aby zd1?y3y sie przyzwyczaia" - w klasie rozlega sie szept. Pani kontynuuje. "Na brzuszku żabki (czyżby sentyment?) przyklejamy papier z kwasem, co pozwoliło nam zauważyć, że żabka automatycznie łapie sie za to miejsce łapk1". (Ciekawe jak by sie zachowa3a, gdyby jej i te obcieto.) Co z tego wynika? Nawet po odcieciu oorodkowego uk3adu nerwowego, ?aba potrafi reagowaa odruchami wrodzonymi.
Chyba bez komentarza.
Aga