< < | STRONA GŁÓWNA | SPIS TREŚCI | > >
Ścieżka ekologiczna - program. Odrębne zajęcia dla szkoły podstawowej klas 4-6 |
EWALUACJA PROGRAMU
Ewaluacja ma na celu sprawdzenie, czy działania były
skuteczne, czy osiągnięto zamierzone cele.
Powinna zakończyć się sporządzeniem sprawozdania
zawierającego ocenę, wnioski i propozycje do przyszłych
działań oparte na wynikach i ich interpretacji.
- Ewaluacji będzie podlegać:
- atrakcyjność programu dla ucznia
- atrakcyjność i skuteczność metod i form
pracy w osiąganiu celu
- tematyka zajęć
- atmosfera w trakcie zajęć
- wykorzystanie czasu pracy, tempo pracy
- Przykładowe formy ewaluacji
- anonimowe ankiety
- formy graficzne (np. kwiat ewaluacyjny)
- testy i zadania skierowane do uczniów, wymagające
praktycznych umiejętności
- tabele ewaluacyjne
- konkursy
- zgaduj - zgadule, zagadki, krzyżówki
ANKIETA DLA UCZNIÓW - PRZYKŁAD
- ocena w skali 1-6
- Jak oceniasz swoją wiedzę ekologiczną?
- W jakim stopniu wykorzystałeś zdobytą wiedzę
ekologiczną i umiejętności w zadaniach, zabawach,
wywiadach, ćwiczeniach i w życiu codziennym?
- W jakim stopniu pomógł Ci nauczyciel zrozumieć
zagadnienia?
- Czy realizowane tematy były trudne?
- Oceń atrakcyjność, ciekawość
tematyki zajęć?
- ankieta
Zaznacz strzałką pod wybranym rysunkiem swoje ustosunkowanie
do zajęć
Ścieżka ekologiczna - program. Odrębne zajęcia dla szkoły podstawowej klas 4-6
< < | STRONA GŁÓWNA | SPIS TREŚCI | > >