< <  |  STRONA GŁÓWNA  |  SPIS TREŚCI  |  > >

Ścieżka ekologiczna - program. Odrębne zajęcia dla szkoły podstawowej klas 4-6

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja ma na celu sprawdzenie, czy działania były skuteczne, czy osiągnięto zamierzone cele.

Powinna zakończyć się sporządzeniem sprawozdania zawierającego ocenę, wnioski i propozycje do przyszłych działań oparte na wynikach i ich interpretacji.

  1. Ewaluacji będzie podlegać:

    1. atrakcyjność programu dla ucznia
    2. atrakcyjność i skuteczność metod i form pracy w osiąganiu celu
    3. tematyka zajęć
    4. atmosfera w trakcie zajęć
    5. wykorzystanie czasu pracy, tempo pracy

  2. Przykładowe formy ewaluacji

    1. anonimowe ankiety
    2. formy graficzne (np. kwiat ewaluacyjny)
    3. testy i zadania skierowane do uczniów, wymagające praktycznych umiejętności
    4. tabele ewaluacyjne
    5. konkursy
    6. zgaduj - zgadule, zagadki, krzyżówki

ANKIETA DLA UCZNIÓW - PRZYKŁAD

  1. ocena w skali 1-6

    1. Jak oceniasz swoją wiedzę ekologiczną?
    2. W jakim stopniu wykorzystałeś zdobytą wiedzę ekologiczną i umiejętności w zadaniach, zabawach, wywiadach, ćwiczeniach i w życiu codziennym?
    3. W jakim stopniu pomógł Ci nauczyciel zrozumieć zagadnienia?
    4. Czy realizowane tematy były trudne?
    5. Oceń atrakcyjność, ciekawość tematyki zajęć?

  2. ankieta

    Zaznacz strzałką pod wybranym rysunkiem swoje ustosunkowanie do zajęć

:-):-|:-(


Ścieżka ekologiczna - program. Odrębne zajęcia dla szkoły podstawowej klas 4-6
< <  |  STRONA GŁÓWNA  |  SPIS TREŚCI  |  > >